Pontus tråd

Pontus tråd

Inläggav Simoo » ons maj 28, 2014 8:17 am

....
Senast redigerad av Simoo sön jan 18, 2015 10:44 am, redigerad totalt 1 gång.
Simoo

Re: Pontus tråd

Inläggav Jenny » mån jun 02, 2014 10:08 am

Först och främst: Grattis till dina resultat!

Ja, du äter ganska lite i veckan. I mitt fall kan detta göra att min ätardag blir lite för hysterisk. Ju mindre jag äter i veckan desto mer triggar jag en slags mild hetsätning på ätardagen. Hur har ätardagarna fungerat för dig?

Det gäller att hitta en bra mix av vad du får i dig i veckan och ätardagen för om du äter för lite kan ätardagen bli för stor men om du ökar ditt intag i veckan och har svårt att inte äta jättemycket i alla fall på ätardagen så kommer du inte att gå ner i vikt.

Du måste balansera fysiskt välmående, mentalt välmående och långsiktighet.
Med andra ord; Vad känns bra för din kropp? Vad mår du bra av mentalt? Hur mår du fysiskt och mentalt i långa loppet av din diet?

Som du kanske förstår är jag lite rädd att du äter för lite och det kan göra att du efter en lyckad period med viktminskning får enorma aptitpåslag och får en period av uppgång som kan vara ganska länge. Man kan inte lura kroppen. Men å andra sidan vill jag inte sabba det som kanske är ett bra flow för dig just nu. Du kanske mår bra på denna diet som du gör den nu. Du säger ju att du är pigg och verkar må bra så om så är fallet och du trivs med dina ätardagar oxå så ser jag ingen anledning till att vara rädd.

Om din mage; kanske ska du röra på dig mer om du sitter mycket och pluggar. Prova 30 minuters promenad varje dag. Skulle kanske inte träna väldigt hårt när du äter så lite förutom dagen efter din ätardag då styrketräning kan passa bra. Hittade filmer om hur man får igång magen med massage https://www.youtube.com/watch?v=DBdWbYakqGo och du kan nog hitta yogaövningar för det oxå om du letar lite. Jag kan känna av hårdkokta ägg i magen och bli hård. Du kan testa att koka dem lösa eller byta ut mot något annat proten (kött eller proteinpulver eller lättkeso).
Misstag är feedback!
Jenny

Återgå till Hur går det?