evas tråd

Re: evas tråd

Inläggav Jenny » mån jun 24, 2013 5:30 pm

Jag tycker det låter som att du ska till läkaren nu om du inte har gjort ifrån dig alls på så länge. Lycka till!
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav eva » mån jul 01, 2013 7:10 am

Puh, med envist användande av psylliumfrön, så har det nu.. ehm .. löst sig:)
Magen är nu förhoppningsvis sitt vanliga jag. Troligen stress o oro som var/är orsak till förstoppningen.
Har en stor grej framför mig till helgen, men försöker tänka på att slappna av.

Iaf, ingen vägning i lördags eftersom jag hade min mens.
Kommer inte bli vägning nu på lördag heller, för då är jag bortrest.
Och det blev ingen ätardag i lördags för jag åt extra på torsdagen o fredagen i samband med
pms o sånt.
Nu på lördag blir det inte heller ätardag. Ev käkar jag något extra söndag kväll eller måndag..
men planen är iaf att äta enligt diet, dock mindre bönor då jag är bortrest.
Så nästa vägning bli lör 13 juli. Jag vill bara hålla mig på samma nivå fram tills dess, och sen från mitten på
juli vill jag satsa på att gå ner igen, och då behöver det inte gå så snabbt. ca 0,3-0,4 kg i veckan
vore toppen. Det brukar vara lättare under sommaren, då jag kan njuta mer av ett lugnare tempo rent allmänt.

Så vi hörs lite längre fram, & wish me luck till helgen. Har hittat en ok outfit som jag känner mig fin o bekväm i.
O vikten är jag inte panikslagen över längre, så det får jag vara nöjd med.
Ha det gott!
eva

Inläggav Jenny » tis jul 02, 2013 8:45 am

Hej, vad bra att det "löste" sig ;-) Hoppas du får en underbar helg. Ska du gifta dig??
Bra att du inte har panik, det kommer man inte långt med. Det låter som en bra planering. Kom ihåg att du kanske går upp lite extra när du äter kolhydrater men de brukar komma av ganska snabbt igen när du sätter igång med SCD igen. Lycka till! och vi ser fram emot att få höra fortsättningen och vara med dig hela vägen fram!
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav eva » tis jul 02, 2013 9:25 am

Ha, nej jösses, ska inte gifta mig;) Men ett stort event ska jag på.
Ja, jag ser oxå fram emot fortsättningen. Vill även fokusera mer på den mentala biten, o avslappning.
Har flera bra skivor hemma med övningar som jag vill använda mer.
Ha det så gott o tack för att ni finns o sporrar!
eva

Inläggav Jenny » ons jul 03, 2013 10:58 am

:-) Ok. Härligt, den mentala är en riktigt spännande sak. Om vi inte tar tag i den så tror jag att man lätt går upp igen.
Läser just nu en mycket inspirerande bok skriven av en psykoterapeut ( http://www.amazon.com/Weight-Loss-Food- ... B004Q9U4ZM).
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav eva » ons jul 03, 2013 11:32 am

ah låter som en intressant bok!
synd den inte finns på Bibblan...
eva

Inläggav eva » mån jul 08, 2013 6:41 am

hola!
helgens event gick TOPPEN=) känner mig mkt nöjd o glad.

fast jag kunde inte låta bli att väga mig i torsdags 4/7 innan jag åkte. först plockade jag fram måttbandet
och när jag såg att höfter o lår hade minskat ngt cm, så tänkte jag att då kan ju inte vikten
peka uppåt. vågen visade 77,0 kg! (efter att ha fladdrat osäkert på 76,9) -0,9 sen 22/6.

helgen gick bra även matmässigt. hotellfrukost med två ägg, lite rökt kalkon o ngn msk keso.
lunch - första dagen kyckling me grönsaker, andra dagen tog jag bara proteinpulver med nötter, tredje dagen 3 ägg.
middag första dagen en sallad med tonfisk, grönsaker o lite bönor, andra dagen en bit grillad tonfisk (på restaurang, god! o slapp tillbehör).

så nu fortsätter jag som vanligt denna vecka, o ny vägning på lördag igen.
hej svejs!
eva

Inläggav Jenny » mån jul 08, 2013 8:02 am

Härligt! Hoppas att alla som undrar om man kan äta SCD på sin semester på hotell läser detta. Det går om man vill. Kul att eventet gick bra. :-)
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav eva » tis jul 23, 2013 8:20 am

hejhej!

nu har jag slöat o slappat o gottat mig i sommarvärmen i dryga två veckor.
inte tränat så mkt som jag brukar, framförallt styrkan har jag vilat från.
men har gjort lite fler diet-avsteg än jag planerat, hm.
lite nötter här, keso där, lite bär o frukt.. och kaseinpulver har jag upptäckt!!
kaseinpulver smakar verkligen chokladpudding, wah, farligt gott. älskar kladdiga röror.
så jag har haft ett protein-overload flera ggr;) men bättre än att gräva i smörpaketet antar jag.

fast det känns rätt ok ändå. har inte mätt eller vägt mig sedan 4 juli, och har nog gått upp lite.
ska mäta på lördag igen.

i augusti o september vill jag bli mer seriös igen, köra åtta veckor mer konsekvent.

jag tyckte nog jag fick ordning på ätardagarna nu det sista oxå. jag åt gott utan att må dåligt.
och jag kunde ha det som en morot under dietdagar.

och jag följer Jennys scd-omstart med intresse oxå:) lycka till!
eva

Inläggav Jenny » tis jul 23, 2013 8:43 pm

Tjenare, kul att höra från dig, det har varit lite semesteröken här senaste.

Ja, vi får ta varandra i hand och glatt gå emot de sista kilona ;-) Märker att DietBet får mig att bli lite extra motiverad. Intressant, får se om det håller i sig på ett positivt sätt.

Ska bli intressant läsning på lördag. Det låter som att du har haft en ganska bra "viloperiod" från viktminskning, ibland kan det ge den där extra kicken som man behöver för att komma igen inför nästa etapp(både mentalt och fysiologiskt). Jag har lärt mig den hårda vägen att det är bra att diet-vila ibland genom att jag har kraschat. Det är mycket bättre om man är realistisk och planerar in att ta det lugnt istället under viss period om man känner att man behöver och vill.
Misstag är feedback!
Jenny

FöregåendeNästa

Återgå till Hur går det?