Jennys tråd

Re: Jennys tråd

Inläggav Jenny » sön mar 09, 2014 1:01 pm

65,7 kg
31,3 %

Måttfullhet.
Jag önskar mig mer måttfullhet på nästan alla områden i mitt liv. Mat, jobb, träning mm. Detta med att ta lite godis istället för att komma in i "nu ska här frossas"-tänk och passa på är något jag vill utveckla eftersom jag vill behålla en smal kropp resten av livet. Då har jag att välja på att antingen hårdbanta i perioder (blä!) eller att vara måttfull hela tiden. Det är bara att välja för hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Jag var på fest igår och hade fokus på måttlighet. Det gick ju och jag kände inte att jag missunnade mig något egentligen. Ett glas vin räckte hela kvällen, jag behövde inte kanapéerna till fördrinken och inte påfyllning på drinken heller, inte heller behövde jag brödet till maten eller ta om av tårtan och jag var nöjd. Och måttfull. Jag var varken obehagligt alkoholpåverkad eller övermätt och svullen :) Det är mitt fokus framöver att undersöka måttfullhet. När jag läser om hur jag var måttfull på festen tycker jag att jag framstår som en helylle tråkmåns. Partypooper. Skit samma för det var faktiskt skönt att ha en känsla av kontroll samtidigt som jag kände att jag unnade mig. Jag tror att det är så naturligt smala människor gör. Må jag bliva en måttfull livsnjutare!
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » sön mar 23, 2014 12:35 pm

67 kg
32,3 %
Haft mens igen och inte blivit mätt så det har varit några dagar med för mycket mat (=glass och godis). Men jag har haft dagar oxå där det har känts lugnt och behagligt med ätandet. Träningen fick stå tillbaka förra veckan eftersom jag fick löparknä av promenad i dåliga skor. Skönt att det är bra igen! Har provat att yoga 2 ggr och känner mig stel eftersom jag inte gjort det sedan mitt ryggskott i november. Det var väldigt skönt och jag är noga med att inte ta ut rörelserna för mycket utan att istället jobba med korrekta positioner och styrka i dem.

Så det är både glada och lite mindre glada nyheter. Skönt att kunna träna men jag har gått upp lite.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » sön mar 30, 2014 6:53 pm

66 kg
32.3 %
Ingen skillnad på fettet. Känns ganska bra med ätandet. Har haft 3 dagar då jag har ätit lite mindre och idag åt jag lite mer som planerat. Jag Letar efter det sätt att äta på som känns minst försakande men ändå får mig att ligga på ett litet minus för att gå ner lite. Först tänkte jag att jag skulle varva varannan dag lite (runt 1300-1500)/normal (runt 2000). Men 3 dagar kändes bra denna omgång. Imorgon blir en lite-dag igen. Får se hur det går.
Misstag är feedback!
Jenny

Föregående

Återgå till Hur går det?