Jennys tråd

Re: Jennys tråd

Inläggav Jenny » tor dec 19, 2013 5:46 am

66,4 kg igår
66 kg idag
Träning och ätande flyter på fint. Julbord så jag låg lite över i förrgår men något under igår igen.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » fre dec 20, 2013 9:31 pm

65,8 kg
Vaknade med ont i halsen idag. Sjukskriven 3 pass. Hemma i soffan. Var förberedd på att jag skulle vilja okynnesäta eftersom jag vet av erfarenhet att det brukar bli så när jag är sjuk, hemma och ömkar mitt tillstånd. Kände mig nyfiken på hur det skulle gå. Till min förvåning var allt lugnt. Positivt överraskad. När man känner sina svagheter verkar de mista sin kraft. Viktigt var oxå att jag inte förbjöd mig att okynnesäta. Jag var som sagt mer nyfiken på hur processen skulle avlöpa för att lära mig om den.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » lör dec 21, 2013 6:15 pm

64,8 kg
Dagen idag går oxå bra. Vet inte vad jag skulle göra om jag inte borstade tänderna efter middagen (eller jo, det vet jag ;-)). Då är jag mätt och kan med "kallt huvud" tänka efter om det är lagom med mat för dagen. Det blir en så naturlig punkt för dagens mat. Tycker det är träligt att få i mig allt protein eftersom jag har blivit vego nu men jag skarvar med proteinpulver, inte så kul men vad gör man? Nu ska vi iväg och inhandla KRAV-julskinka till familjen. Tack snälla gris, hoppas du har haft ett bra liv.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » sön dec 22, 2013 4:14 pm

Kära dagbok, i natt sov jag ingenting, låg bara och snorade och hostade. Det blev ingen invägning för rutinerna blev omkullkastade. Tråkigt att vara förkyld men jag okynnesäter inte. Är inte så intresserad av det känns det som.

Reflekterade över att jag några dagar sedan gjorde överslag på kalorierna jag åt den dagen och började tänka kalorier istället för att känna efter hur min aptit var under några dagar. Det är tydligen inte bra för mig att räkna kalorier, jag hamnar i huvudet av det istället för att fokusera på känslan av vad, hur och när jag äter och vad som gör mig tillfredsställd, belåten och mätt. Så, jag vill låta min kropp guida mig, inte siffror när det kommer till maten. Bra påminnelse.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » mån dec 23, 2013 8:16 pm

64,8 kg
31,3 fettprocent
Trevligt att procenten går neråt. Trist att va sjuk. Lugnt och stabilt på matfronten. Har fortfarande inte varit sugen på att okynnesäta fast jag är förkyld. Ser fram mot att fira jul imorgon. Nu ska jag fixa pepparkakshus för första gången.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » tis dec 24, 2013 9:18 pm

64,9 kg
Julafton. Härlig dag med familjen trots förkylning :? Fortfarande en lägre aptit och har varit med om första julaftonen som jag inte blivit övermätt. Det är en mysko upplevelse. Och mycket skön. :) vet inte om jag ligger på minus men ska försöka att inte tänka så utan följa min kropp i stället som sagt. Känner mig nöjd och belåten och mätt och avslappnad kring mat helt utan några regler eller restriktioner. Befriat från nojja.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » tor dec 26, 2013 4:21 pm

65,5 kg igår
65,1 kg idag
Host, host. Fortfarande sjuk. Soffa, film och bortklemad av Olle. Väldigt lugnt och skönt med aptiten.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » lör dec 28, 2013 8:07 pm

66 kg
PMS :-/ - say no more. Lite extra choklad idag fick det bli men inga stora mängder.
Misstag är feedback!
Jenny

Veckorapporter från och med nu

Inläggav Jenny » lör dec 28, 2013 8:09 pm

Nu kommer jag börja med veckorapporter istället. Där kommer jag sammanfatta veckan som har gått. Vad jag har lyckats och misslyckats med att göra och vad jag har lärt mig och vad du som läser skulle kunna prova om du har liknande situation.

Så om jag sammanfattar senaste veckan så kan jag säga att det har varit mycket intressant. Jag har varit grymt förkyld vilket brukar resultera i att jag okynnesäter mer men jag har haft det väldigt lugnt, snarare mindre aptit än mer. Sedan var det julafton och det var samma sak där, mindre aptit och inte övermätt första ggr i mitt liv på en julafton. Underligt. Men skönt. Måste säga att personen som kommenterade mitt blogginlägg - se länk nedan- fick mig att tänka på att jag vill vara en inspiration för andra och inte en spegel av hur svårt det är med vikt och mat. Jag vill verkligen inte problematisera utan snarare peka på en väg fram mot ett friskare, smalare och mer hälsosamt liv. Det var lite tråkigt att den personen hade blivit skrämd av det jag skrev, det var ju verkligen inte min intention :cry: . Men jag förstår den reaktionen. Jag har sett många vloggar och bloggar som börjar bra men helt plötsligt slutar och man kan bara ana att jaha, nu har det inte gått så bra med viktnedgången men det vågar eller vill de inte prata om. Jag har alltid tänkt att det vore så intressant att få följa med på HELA resan och det var min intention med att beskriva allt för er. Jag hoppas att det kan tjäna som igenkänning och uppmuntran. Jag känner mig inte hopplös eller missmodig. Jag visste att resan inte är spikrak. Det kommer den aldrig att vara men det finns massor av positivt att utveckla och jag tror på en positiv utveckling för min del och även för andras. Var inte rädd för motgång vill jag säga till dig som läser. Omfamna den nyfiket och lär dig av den. :) Hepp.

http://blogg.fyratimmarskroppen.se/2013 ... torningar/
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Jenny » tis jan 07, 2014 2:16 pm

65,9 kg
32,7 fettprocent
Hej, dags att veckouppdatera.
Provade mina smal-byxor och de gick inte att knäppa. Jag har lagt på mig, inget snack om det. Så från och med igår har jag 4-veckorsexperiment på g. Det innebär egentligen inga större förändringar förutom att jag kommer ha bättre koll på hur mycket jag stoppar i mig. Målet är att landa mellan 1500 och 2000 varje dag. Det betyder att jag kommer att ligga på ett snällt minus men jag förbjuder ingen mat. Jag är frisk nu igen och idag ska jag fira det med att gå till gymmet. :)

Dessa 4 veckor kommer min stapelföda vara:
- Potatis (grymt mättnade!)
- Protenpasta (samma sak där, mättande och så får jag i mig mer protein vilket är bra eftersom jag inte äter kött)
- Proteinshake (enkel proteinkälla)
- Lättkvarg (mättande och proteinbomb!och väldigt lågkalori. Smaksätter med vaniljessans så blir det gott)
- Knäcklebröd (ser det mer som ett bra alternativ till mjukt bröd, kommer att äta både mjukt och hårt)

* Viktigt är att träna för att det är skönt och inte tänka energiförbrukning. Då kan det bli för mycket och jag behöver vara försiktig med min rygg (ryggskott för någon månad sedan :cry: )
* Viktigt är att inte bli överentusiastisk och avvika från planen genom att äta mindre än 1500. När jag äter för lite och tänker "vad bra, nu kommer det gå snabbare att gå ner!" så är jag illa ute. Måste vara sträng med mig själv där. Att äta för lite är alltid första steget till att tappa kontrollen och äta för mycket. Ligger jag under det någon dag så måste jag äta mer innan jag får gå och lägga mig. :mrgreen:

Det var allt för denna gång. Ha en underbar vecka!!!
Misstag är feedback!
Jenny

FöregåendeNästa

Återgå till Hur går det?