Äta inom en halvtimme

Slow Carb Dieten och reglerna som hör til den

Re: Äta inom en halvtimme

Inläggav Jenny » tis mar 19, 2013 11:16 am

Hej, det låter gott. Ska testa någon morgon!
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav Helenef » ons mar 20, 2013 7:27 am

Tack för frukosttipset! Detta ska jag prova, jag är ju ingen hejare inom matlagningens område men är det ok att äta råa ägg?? För jag antar att det är råa ägg du mixar med proteinpulvret och kaffet? Låter som en helt OK "innan-träning-frukost" för min del. Ska testa imorgon!! :)
Helenef

Inläggav Jenny » ons mar 20, 2013 7:59 am

Råa ägg - inga problem.
Misstag är feedback!
Jenny

Inläggav annemdm » ons mar 20, 2013 1:24 pm

Japp, råa ägg it is. Och som Jenny säger inga problem med råa ägg i Sverige, utomlands ska man vara försiktig pga salmonellavarning. Men här går det finfint! Hoppas det funkar för dig!
annemdm

Inläggav Helenef » ons mar 20, 2013 1:38 pm

Har just köpt "hampa-protein" som ska få ingå i min frukost-drink imorgon. Återkommer med rapport.
Helenef

Inläggav olle » ons mar 20, 2013 3:21 pm

Helenef skrev:Har just köpt "hampa-protein" som ska få ingå i min frukost-drink imorgon. Återkommer med rapport.

Ska bli spännande att läsa din rapport. Det kan ta ett tag innan man vänjer sig vad smaken, men det är ett superbra protein, i samma klass som vassle , men innehåller betydligt mer fibrer!
olle
Site Admin

Inläggav Helenef » tor mar 21, 2013 7:42 am

Hej igen! Min "frukostdrink" bestod av: 3/4 dl hampaprotein, 2 tsk vetegeräspulver (ingår normalt i min frukost), två råa ägg, ca 3 dl ljummet vatten och ca 2 msk citronsaft. Jag drack den plus en kopp kaffe och lite vatten, åkte sedan till gymmet. Kände mig helt ok, magen en aning uppblåst kanske, men det är nog en vanesak.Smaken var kanske ingen höjdare, men inte värre än att jag fixar det tre gånger i veckan. Dock kände jag att jag var lite mera "kraftlös" än jag brukar, man borde kanske väntat med konditionsträning ett tag så kroppen får vänja sig vid dieten, det fattas uppenbarligen kolhydrater? Testade med framgång "katten kräks" vilket kändes som en väldigt effektiv rörelse och så även "kettlebellswing". Flera som har erfarenheter av denna diet och träning? Trevlig torsdag alla!
Helenef

Inläggav olle » tor mar 21, 2013 9:56 pm

Helenef skrev:Hej igen! Min "frukostdrink" bestod av: 3/4 dl hampaprotein, 2 tsk vetegeräspulver (ingår normalt i min frukost)

OK, om du är van vid vetegräspulver så borde inte hampaproteinet vara så farligt. :D

Helenef skrev:. Dock kände jag att jag var lite mera "kraftlös" än jag brukar, man borde kanske väntat med konditionsträning ett tag så kroppen får vänja sig vid dieten, det fattas uppenbarligen kolhydrater?

Avsaknaden av kolhydrater kan göra att man känner sig svag. Jag har alltid känt mig normal i 3-4 dagar efter ätardagen. Men spinnpasset på onsdagkvällarna tömmer ur mig helt, att cykla till jobbet på torsdag morgon är segt! Det kan vara smart att planera träningen så att man utnyttjar kolhydraterna från ätardagen. Både jag och Jenny har kört tung styrketräning dagen efter ätardagen.

/Olle
olle
Site Admin

Inläggav Helenef » fre mar 22, 2013 8:45 am

Tack för svaret, Olle. Jo vetegräspulver är ju inte direkt någon smaksensation så hampapulvret var att betrakta som "a piece of cake" i sammanhanget ;) Ska försöka tillämpa samma metoder som ni, dvs söndagar som blir dagen efter min ätardag, ska jag avsätta för lite längre och krävande pass och köra huvuddelen av min konditionsträning i början av veckan. Trevlig helg!
Helenef

Föregående

Återgå till Dieten & reglerna