Att inte äta ägg

Slow Carb Dieten och reglerna som hör til den

Att inte äta ägg

Inläggav eggman » fre maj 31, 2013 9:16 am

Hej!

Jag har kört dieten i 2 veckor nu, funkar bra hitills med bra viktnedgång och minskade mått. Hoppas inte allt är vatten :-). Men, jag har ett problem: Jag äter inte ägg. Är det någon annan som testat utan ägg? Jag har problem med att köra lunch till frukostvarianten så just nu blir det keso till frukost, typ 200 g plus 100 gram skinka eller annat kött (utan sockerbehandling :-). Är det en bra start eller bommar jag något?

Någon som har andra tips på äggfri frukost och lunch?
eggman

Re: Att inte äta ägg

Inläggav olle » fre maj 31, 2013 3:48 pm

Hej och välkommen!

Kul att du ser resultat. Vätskeförlusten brukar vara mest den första veckan. Om du fortsätter gå ned även andra veckan så är det knappast vatten utan snarare fett.

Finns inget krav på att man måste äta ägg. Även om ägg är en bra proteinkälla så fungerar det jättebra även utan ägg, bara man får i sig minst 30 gram protein på morgonen och minst 20 gram till varje måltid. Keso fungerar bra till frukost. Det verkar även fungera bra med en proteinshake för de som har svårt att äta på morgonen. Även om Timothy Ferriss råder oss att inte dricka kalorier, så verkar det ändå fungera med proteinshake för många. Jenny tar lite mindre vatten i sitt chokladprotein och äter det som chokladpudding.

Eftersom jag är vegetarian så undviker jag ägg. Till frukost blir det alltid proteinshake och sedan bönor i någon form (t.ex. kikärtspannkaka). Jag slarvar dock med grönsakerna till frukost. Till lunch och middag äter jag 45 gram proteinpasta (CarbZone) som ger 20 gram protein. Ibland byter jag ut en del av pastan mot någon sojabiff eller sojakorv för att få lite variation.

/Olle
olle
Site Admin

Re: Att inte äta ägg

Inläggav eggman » sön jun 02, 2013 11:05 am

Tack för bra svar! Proteinpasta kände jag inte till att det fanns,låter väldigt bra.
eggman

Återgå till Dieten & reglerna