Mitt upplägg

Slow Carb Dieten och reglerna som hör til den

Mitt upplägg

Inläggav Ässica » sön jun 16, 2013 7:43 pm

Hejsan.
Tänkte berätta om mig och mitt matupplägg. Har ätit så här sedan mitten på februari. Morgonen börjar med proteinpulver och ibland ägg o skinka. Sedan ägg o keso vid morgonfikat på jobbet. Lunch med lax, kyckling, makrill eller liknande med sallad till. Eftermiddag blir det ofta vitkål med olja o vinäger o svartpeppar. På kvällen sallad och en proteinkälla.
Min njutardag- vill inte kalla den cheating för jag fuskar inte, jag njuter- ser olika ut. Oftast njuter jag av fika, glass o godis. Inga problem att ladda om på söndagen igen!
Jag har druckit alkohol några gånger i veckan, rödvin endast.
I veckorna blir det oftast inga kolhydrater, bönor, linser kanske 1-2 ggr i veckan.
Jag började 17 februari på 108,5 kg. Idag väger jag 92 kg!
Jag har inte motionerat så mycket förrän nu, springer o cyklar o trädgårdsarbetar.
Jag har hittat mitt sätt att leva! Är bara lite rädd för semestern och att jag ska "trilla" dit...
Har haft mycket nytta av andras frågor och svar. :D tack för mig!
Ässica

Re: Mitt upplägg

Inläggav olle » mån jun 17, 2013 7:36 am

Hejsan,

Din viktresa låter helt underbar. Stort grattis!

Det är alltid en liten utmaning med semester och långhelger då man inte längre kan följa samma vanor. Jag och Jenny har haft två olika strategier för detta:
1. Ta en paus från dieten och testa att äta som vi kommer göra i framtiden då vi ska hålla vikten.
2. Noga planera vad vi ska äta, fixa matlådor, planera och vara mentalt förberedd för olika scenarior, alltid ha backupstrategi och alltid ta med reservmat som passar dieten.

Jag ska kolla med Jenny om vi kan skriva ihop lite tips, kan ju behövas nu i semestertider.

/Olle
olle
Site Admin

Återgå till Dieten & reglerna