Ny med denna diet

Slow Carb Dieten och reglerna som hör til den

Ny med denna diet

Inläggav Bubbish » mån nov 30, 2015 5:17 pm

Hej! jag vet inte om det är någon aktivitet här på forumet men jag testar.

Det började med att jag lyssnade på TF's ena bok om kortare arbetstid osv så hittade jag denna bok, jag lyssnade på den först på storytel på engelska men jag fattade ju ungefär hälften eftersom TF använder löjligt mycket förkortningar som gör det typ omöjligt när man sitter i en bilkö.

Jag försöker förstå hur det fungerar jag tänkte att jag säger hur jag äter så kan ni tycka till, kritik är bra så var inte rädd för att säga saker som kanske låter lite väl.

Frukost äggröra,spenat och salsa,
Mellanmål 2 ägg
Lunch: antingen svart bönpasta eller röda linser, broccoli och kyckling/nötkött ( kyckling köpt i affär) nötkött ( organiskt, köpt av bonde)
Mellanmål: ägg igen... kan leva på detta jag.
Middag: Samma som lunch

Nu till min fråga, jag har gått ner typ 50 kg förut med att räkna kalorier och träna helt sjukt mycket.. dvs flera timmar per dag.
Det känns som att jag borde räkna kalorier nu med för det är svårt för mig att förstå hur mycket jag stoppar i mig, jag blir alltid rätt mätt när jag äter och det känns ju inte direkt rätt någonstans.

Kan man äta något annat till frukost undrar ju jag, jag kan äta detta men jag skulle gärna äta något helt annat, helst proteinpulver, 1 rått ägg och keso och vatten såklart.
Enligt matkalkyl kan jag äta ca 2000 kcal per dag för att gå ner 1 kg i veckan, jag har inte detta som mål utan mer 0.5-1kg men jag tänkte att jag skulle chansa lite på så sätt.

Får man ha typ kokosmjölk till mat? jag tycker det blir smått tråkigt att äta helt torr mat utan något såsigt.

Träning? jag är som sagt smått sjuk när det kommer till detta, och tränar helst varje dag i veckan på något sätt, jag kör styrka plus cardio när ja tränar, inge explosivt men lätta vikter och väldigt många reps istället.

Ja som sagt många frågor.

Ha det gott.

Ska btw ner 20 kg är målet.
Bubbish
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån nov 30, 2015 4:56 pm

Re: Ny med denna diet

Inläggav Jenny » tis dec 01, 2015 10:32 am

Hej!
Låter bra. Variera gärna med det du nämner. Det kan vara bra att inte äta ägg några dagar i veckan. Testa ett proteinpulver, det finns ju olika smaker och typer.

Detta med kalorier kan bli svårt om du ska ha ätardag för då är syftet att slappna av och strunta i regler, då vill man inte räkna gärna, känns lite deppigt då... inte jag iaf. Skippa räknandet och ät dig inte övermätt när du äter. Det verkade vara det du sa att du gjorde och inte gillade om jag förstod rätt. Testa att göra mer grönsaker. Du kan prova grönsaksgrytor på krossade tomater, kikärtor och olika grönsaker, morot, zuchini osv, det kan bli kanongott med mustiga kryddor i och då blir maten inte torr. Soppor funkar oxå. Var sparsam med kokos och fetter. Dock inte uteslut dem helt. Omega 3 och 6 är bra i små mängder.

Om du är tjej (såg inte om du var det) ska du se till att få i dig omega 3 och 6. Det finns linfröolja eller fet fisk och omega 6 i tex solrosolja eller så finns båda i rapsolja. Viktigt för tjejer för hormonernas skull.
Misstag är feedback!
Jenny
 
Inlägg: 249
Blev medlem: ons nov 09, 2011 11:23 am

Re: Ny med denna diet

Inläggav Bubbish » tis dec 01, 2015 3:39 pm

Jag är en pöjk jag.
Ja alltså detta med grönsaker är jag extremt dålig på, frysgrönsaker är jag expert på kan jag väl erkänna men visste inte riktigt vad som var okej eller inte, men att göra soppa brukar vara fint och lite gött så här denna årstid när allt är kallt och jävligt. Jag antar att ätardagen e sjukt viktig så den måste jag ju som få in på något vis, jag har ju lite svårt att gå bananas, de känns ju så fel på något vis.
Provade att köra på proteinpulver imorse till frukost, de var både lättare och godare än att ställa sig och steka ägg för det är inte något jag gärna gör på morgonen om jag ska vara ärlig.

Kan man köra proteinpulver med rått ägg och keso? för det låter ju perfekt i min värld.
Bubbish
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån nov 30, 2015 4:56 pm

Re: Ny med denna diet

Inläggav Jenny » ons dec 02, 2015 1:25 pm

De flesta grönsakerna är ok. Om man ska vara väldigt djupt i ketos som på lchf så är man försiktig med rotfrukter. Jag tycker inte du behöver vara rädd för det. Kör på.

Det låter som ett experiment med protein och ägg och keso, testa och rapportera! :ugeek:
Misstag är feedback!
Jenny
 
Inlägg: 249
Blev medlem: ons nov 09, 2011 11:23 am


Återgå till Dieten & reglerna

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron