Tillskott för att gå upp i vikt

Övriga tillskott för fettförbränning som inte är PAGG

Tillskott för att gå upp i vikt

Inläggav Myggan » mån dec 30, 2013 5:23 pm

Hej,

Är ny här och läste delar av 4 timmarskroppen för ett tag sedan. Försökte hitta de preparat som han pratar om online men det var rätt svårt. De preparat ni pratar om här, PAGG, verkar vara främst om man vill gå ner i vikt eller? Så min fråga är var man jan få tag på de preparat som gör att man ökar i vikt.
Myggan

Re: Tillskott för att gå upp i vikt

Inläggav olle » tor jan 02, 2014 1:56 am

Myggan skrev: Försökte hitta de preparat som han pratar om online men det var rätt svårt. De preparat ni pratar om här, PAGG, verkar vara främst om man vill gå ner i vikt eller? Så min fråga är var man jan få tag på de preparat som gör att man ökar i vikt.

Hej Myggan,

Det kan hända att jag har läst de avsnitten i boken lite slarvigt eftersom jag inte kommer ihåg att han nämner några som helst tillskott för viktuppgång. I och för sig pratar han om anabola steroider på några sidor men jag gissar att det inte var det du var ute efter? Var det något speciellt du tänkte på? Det vanligaste tillskottet för viktuppgång brukar annars vara gainers (= kolhydrater + protein). Men jag har hittills inte hört talas om något annat legalt tillskott som hjälper till att bygga muskler.

/Olle
olle
Site Admin

Inläggav Myggan » lör jan 04, 2014 12:01 pm

Tjena Olle,

Tillskotten jag pratar om är
No-Xplode
Slo-Niacin
ChromeMate
Micellean
Polikosanol
Alfa-liponsyra

Hans ätschema beskrivs under kapitlet från tönt till fresk: Hur man går upp 15 kilo på 28 dagar.

Som sagt, jag har kollat på dessa tillskott och det verkar vara lite svårt att hitta vissa (kom inte riktigt ihåg vad) och de som jag hittade så var de på olika siter i USA. Det blir lite onödigt dyrt och krångligt att beställa från tre-fyra olika ställen i staterna så jag hade hoppats på att man kan få lite hjälp angående om dessa finns i Sverige alternativt att man kan beställa dem från ett ställe. Tack för er hjälp där ute.
Myggan

Inläggav olle » lör jan 04, 2014 2:38 pm

Myggan skrev:Tjena Olle,
Tillskotten jag pratar om är

Det mesta i din lista går att köpa i en eller annan form i Sverige om du accepterar att köpa produkten under ett annat varumärke. Enda undantaget är Micellean som inte verkar säljas längre.

N.O.-Xplode:
Finns på Gymvaruhuset och Gymgrossisten. Ganska osäker på om receptet är det samma som när Tim skrev boken. Den här typen av PWO brukar ha tveksamma ingredienser och drabbas ideligen av säljstopp som tvingar dem att ändra receptet om och om igen (delar av effekten försvinner men man kallar det "förbättring"). För att vara säker på att man känner någon effekt innehåller dessa pulver alltid en generös portion koffein.

ChromeMate:
Hittar du på Ebay.co.uk (eller Chromium från Gymgrossisten)

Slo-Niacin
Motsvarande långsamt utsöndrande Niacin (B3) hittar du på Ebay.co.uk, "NOW food Niacin - 500 Mg - Sustained Release". (Går även att köpa exakt rätt varumärke från USA via Ebay.co.uk, men är dyrare.)

Micellean:
Verkar inte finnas längre??? (liknande produkt skulle kanske kunna vara Micellar Casein från Gymgrossisten)

Polikosanol:
Now Foods Policosanol DOUBLE STRENGTH - 20mg från Ebay (eller Ultra Policosanol från Gymvaruhuset)

Alfa-liponsyra:
Heter Alpha-lipoic acid (ALA) på engelska: ALA 400 från Gymgrossisten (eller ALA FX från Gymvaruhuset)
olle
Site Admin

Inläggav Myggan » lör jan 04, 2014 6:52 pm

Olle du är en ängel, riktigt många julklappar till dig nästa år :D stort tack!!
Myggan

Inläggav Myggan » sön jan 05, 2014 3:04 pm

En sak till förresten Olle, om du är lite tveksam till NO Explode, är det något annat preparat som du skulle rekommendera med liknande effekt/innehåll?
Myggan

Inläggav olle » mån jan 06, 2014 11:34 pm

Myggan skrev:En sak till förresten Olle, om du är lite tveksam till NO Explode, är det något annat preparat som du skulle rekommendera med liknande effekt/innehåll?

När jag tittade närmare så verkar förändringen huvusdakligen bestå i att man tagit bort de läkemedelsklassade substanserna vinpocetin och vincamin som ökar blodgenomströmningen. I övrigt är den likadan. Jag tror nog att de nya NO Explode fungerar lika bra.

En vanlig preworkout brukar innehålla följande ingredienser: koffein, tyrosin, citrullin, l-arginin alfa-ketoglutarat, beta-alanin. Sedan kan vissa även innehålla något av följande: glukos, BCAA eller kreatin. Beta-alanin gör även att det sticker i huden en halvtimme efter att man tagit det, vilket många tycker ger en extra kick.

Syftet med preworkouten som jag förstått det:

* Skapa mental pigghet (koffein ev. plus något annat)
* Öka adrenalinet (tyrosin)
* Öka blodgenomströmningen (typ citrullin och alpha-Ketoglutaric acid)
* Ge snabb energi (glukos i någon form)
* Öka kreatinförrådet i musklerna (kreatin)
* Förse musklerna med byggmaterial i form av aminosyror (BCAA)
* Minska mjölksyran (beta-alanin)

/Olle
olle
Site Admin

Inläggav Myggan » ons jan 15, 2014 9:40 pm

Hej igen Olle,

Naturligtvis lyckades jag missa preparatet BodyQuick (http://se.bodybuilding.com/store/bq/bod ... tid=634419) som han Tim Ferris knaprade. Hittade inte det i Sverige, vet du om det finns något här som är liknande?

Tack för hjälpen återigen.
Myggan

Inläggav olle » tor jan 16, 2014 8:45 pm

Myggan skrev:Hej igen Olle,
Naturligtvis lyckades jag missa preparatet BodyQuick (http://se.bodybuilding.com/store/bq/bod ... tid=634419) som han Tim Ferris knaprade. Hittade inte det i Sverige, vet du om det finns något här som är liknande?

BodyQuick uppfattar jag som ett halvsuspekt preparat som ska förbättra den mentala hälsan, jag känner dessvärre inte till någon liknande produkt. BodyQuick kommer från Brainquicken, ett företag som Ferriss ägde tidigare. Jag tror att du kan klara dig utan det, men om du anstränger dig så kan du samla ihop de viktigaste ingredienserna på lite olika håll:

Vinpocetine är anledningen till att BodyQuick inte kan köpas i Sverige. Vinpocetine är läkemedelsklassad substans (=förbjudet att säljas eller importeras till Sverige). Men man verkar ändå kunna köpa Vinpocetine från England (ebay eller Amazon.co.uk) eftersom det inte räknas som import. Jag tror att Vinpocetine är den viktigaste ingrediensen i BodyQuick, men därmed inte sagt att den har någon egentlig effekt.

Tyrosine kan möjligen ha en effekt och går att köpa på gymvarhuset eller gymgrossisten.

Diverse B-vitaminer som du lika gärna får i dig genom en billig B-vitamintablett (B3, B5, B6, B12, folacin).

DMAE är en substans som påstås öka mentala skärpan. Misstänker dock att det är en bluff och att den bara ersätter det numera förbjudna DMAA och att folk inte förstår skillnanden eftersom namnen är så lika. DMAA fanns i gamla RedAlert var rejält stimulerande förmodligen på gränsen mot narkotiska preparat.

För mer detaljerad innehåll se http://www.hghplus.info/bodyquick/bodyq ... dients.htm
olle
Site Admin

Återgå till Tillskott - övrigt