Hej,
Igår startade jag med SCD. Det här blir mitt första testprojekt och jag planerar att köra strikt efter grundidén som jag läst mig till här och i Tim Ferris bok. Sen utvärdera efter fyra veckor.
Det är första gången jag gör något sånt här i tydlig projektform. Jag har provat det mesta för att gå ner i vikt, utan varaktig framgång.
Jag har fått massor av inspiration från Jenny och Olle och eran resa och för första gången känns det inte så dramatiskt med vikten. Jag har ett problem... jag tar tag i det. Det behöver ju inte vara mer dramatiskt än så. Urskön känsla!
START 16 september 2013
Ålder: 50
Längd: 167 cm
Vikt: 90 kg
Midja: 102 cm
Höft: 114 cm
Överarm: 36+34 cm
Lår: 65+64 cm
Totalmått: 415 cm
Kroppsfett kan jag tyvärr inte mäta just nu. Har en våg som anger fettprocent men det är baserat på en räkneformel och känns inte så tillförlitligt att utgå ifrån. Ska boka tid för en bodpod-mätning när jag fått lön. Så om en vecka drygt. Tips på något bra ställe i Stockholm där man kan göra detta vore bra.
Jag tänker väga och räkna kalorier första veckan. Mest för att få koll på hur stora mängderna är och att jag får i mig rätt mängd protein. Fotar allt jag äter, även vatten eftersom jag är dålig på att dricka tillräckligt. Superbra tips att fotodokumentera.